Traject naamswijziging afgerond

Doel jaarplan

In ons jaarplan 2024 stond met koeienletters geschreven: Duidelijke positionering adviesbureau / Herkenbaarheid / Website. En daar hebben we sinds februari gas op gegeven en afgelopen week hebben we het traject afgesloten. De restpunten zijn nu dagelijks werk geworden en alle hulp is afgeschaald.

Als we terugkijken dan is de conclusie dat het iets is wat je niet dagelijks doet. Sterker nog, dit is een eenmalig traject waar je voortdurend op gefocust moet zijn omdat het heel belangrijk is maar niet direct urgent. Voor je het weet gaan andere dagelijkse zaken voor.

Hulp van experts

Wat daarin hielp is dat we met onze adviseur (Zecht) een traject uitgestippeld hadden, wat gaan we doen en welke planning gaan we hanteren. Met een brede aanvliegroute maar ook een focus om niet te verzanden in goede bedoelingen. Input verkrijgen door collega’s betrekken, onze klant te bevragen en kijken wat andere vergelijkbare partijen uitdragen.

Waar in de eerste maanden de begeleider het ritme bepaalde ontstaat steeds meer eigen inbreng naar mate de missie van het bedrijf concreter werd en de naam gekozen was. En daar ontstond dan ook de druk op de marketing en huisstijl. Website, fotografie, social media, informatie dragers, wat is wanneer gereed en wat kan eventueel ook later.

Meer dan marketing

Maar de overgang naar Scoperz was voor ons meer dan marketing. We wilden graag een verankering van ons DNA. We hebben onderwijl onze missie, kernwaarden en strategie uitgewerkt. En belangrijk ook, het ‘eigen’ laten worden bij alle medewerkers. Niets zo belangrijk om kernwaarden als inlevend vermogen en gezond verstand concreet te maken. We zijn geen ‘blauwe’ organisatie maar we hebben wel een vertaling gemaakt van de missie naar strategische doelen en deze geconcretiseerd voor personeel, commercie en bedrijfsvoering.

Zoals gezegd, we hebben nog actiepunten maar de hulptroepen zijn weer afgeschaald. Een mooi voorbeeld van samenwerken met onze klanten was de inhuur van Elise. In overleg konden we haar inhuren om bij ons het marketing project vorm te geven. Elise hierover: Uit het gesprek werd snel duidelijk dat Building For JobZ uit haar naam was gegroeid en Scoperz meer smoel geeft aan de dienstverlening. De nieuwe bedrijfsnaam en de uitstraling heb ik in uiteenlopende reclame-uitingen en communicatiemiddelen vertaald. Als tijdelijke “Scoper“ heb ik deze transitie naar nieuwe naam en huisstijl mogen begeleiden en uitvoeren. En wat een leuk project om aan te werken!

Al met al een traject waarvan we geleerd én genoten hebben. Een manier die voor ons werkte was wel het stellen van duidelijke mijlpalen. De datum waarop we over wilden stond allang vast. Op 20 september vierden we ons lustrumfeestje en dat was een mooi moment om het intern te presenteren en aansluitend ook extern onder de aandacht te brengen.

Loop jij ook met de gedachte om een naamswijziging of koersaanpassing te willen doorvoeren en wil je eens (uitgebreid) van ons horen hoe dit is verlopen, stuur dan een berichtje aan mij (peter@scoperz.nl) en dan maken we een afspraak.

Wat kunnen we voor u betekenen?

Wil je meer weten en vind je het leuk om ons te ontmoeten en te horen hoe we je verder kunnen helpen, laat het ons weten en we plannen een afspraak in!